YHDISTÄÄ IHMISIÄ

Monikko Ry

Monikko ry (2008-) on Keski-Suomen alueella toimiva monikulttuurisuutta ja hyvinvointia edistävä yhdistys. Yhdistyksen tarkoituksena on lisätä eri kulttuuritaustaisten maahanmuuttajien ja kantaväestön välistä vuorovaikutusta yhteisen toiminnan avulla. Monikko järjestää tapahtumia kaikenikäisille.

Paloma-toiminta

Monikko ry hallinnoi Paloma-toimintaa (2013-), jolla tuetaan yli 55-vuotiaiden maahanmuuttajien ja kantaväestön hyvinvointia, lisätään heidän yhteiskunnallista osallisuutta ja ehkäistään syrjäytymistä. Toimintamalli koostuu Jyväskylän asuinalueilla ja muissa Keski-Suomen kunnissa järjestettävistä kerhoista, joissa opetellaan mm. suomen kieltä, älylaitteiden käyttöä ja verkkoasiointia sekä ylläpidetään hyvinvointia liikunnan ja taiteellisen ilmaisun avulla. Paloma järjestää myös infotilaisuuksia ja palveluohjausta, liikunta- ja kulttuuripäiviä sekä vierailuretkiä aina luontokohteista Suomen kaupunkeihin. Toimintaan osallistuminen on ilmaista, ja Paloman avustus tulee Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskukselta.

LIITY YHDISTYKSEN JÄSENEKSI

Liity jäseneksi maksamalla 20 € vuosimaksu ja täyttämällä linkistä avautuva yhteystietolomake. Maksutiedot: Monikko ry,  FI94 1045 3000 184274, lisää viestikenttään oma etunimi ja sukunimi.

Liity jäseneksi
fiFinnish